


Δυο ομάδες μαθητών/ριών του 1ου Γενικού Λυκείου Βόλου συμμετείχαν με εργασίες στο 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο στα Μαθηματικά που πραγματοποιήθηκε στην Λάρισα από 1 έως 3 Νοεμβρίου 2019.
Τα θέματα που παρουσίασαν οι μαθητές του σχολείου μας ήταν:
- «Αλγόριθμοι στην Τέχνη».
Την εργασία επιμελήθηκαν οι μαθητές της Α τάξης: Αντώνης Σκιαθίτης, Νίκος Φαναριώτης και Στέλλα Χήτου υπό την επίβλεψη της καθηγήτριάς τους κας Μαρίας Κοκκαλάρα.
- «Κρυπτογραφία και Μαθηματικά»
Την εργασία επιμελήθηκαν οι μαθήτριες της Β τάξης: Κωνσταντίνα Ρασβάνη και Δήμητρα Γκρίνια υπό την επίβλεψη των καθηγητών τους κ. Ροδόλφου Αρκά Κολέτσου και κ. Ιωάννη Ματσάγκου.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΙΑ
Γκρίνια Δήμητρα
Παπαδοπούλου Ευαγγελία
Ρασβάνη Κωνσταντίνα
Επιβλέποντες καθηγητές : Αρκάς- Κολέτσος Ροδόλφος
Ματσάγκος Ιωάννης
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Ο κεντρικός άξονας της εργασίας μας είναι η κρυπτογραφία καθώς και το πώς εμπλέκονται τα μαθηματικά σε αυτήν. Πιο συγκεκριμένα, εισάγεται η έννοια της κρυπτογραφίας και απαριθμίζoνται οι στόχοι της. Έπειτα, γίνεται μία ιστορική αναδρομή από την ανακάλυψη της κρυπτογραφίας έως σήμερα , δίνoντας βάση σε μια από τις μεγαλύτερες εφευρέσεις του 20ου αιώνα, την μηχανή Enigma. Τονίζονται ακόμη τα είδη και οι εφαρμογές της κρυπτογραφίας, τόσο στον τεχνολογικό τομέα, όσο και στην σύγχρονη καθημερινότητα του ατόμου. Εκτός αυτού αναλύεται η μέθοδος της κρυπτογράφησης μέσω ενός παραδείγματος και της Θεωρίας αριθμών (θεωρία modulo).Τέλος, γίνεται αναφορά στον πιο διαδεδομένο αλγόριθμο, τον RSA,υπεύθυνο για την ασφαλή μεταφορά δεδομένων στο διαδίκτυο.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ
Σκιαθίτης Αντώνης
Φαναριώτης Νικόλας
Χήτου Στέλλα
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Κοκκαλάρα Μαρία

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Οι αλγόριθμοι μας περιβάλλουν. Βρίσκονται σε κάθε τομέα της καθημερινής μας ζωής και οι εφαρμογές τους είναι ποικίλες. Απλουστεύουν σύνθετα προβλήματα και πραγματώνουν ό,τι εμείς αποκαλούμε σύγχρονη τεχνολογία. Αποτελούν σημαντικό εργαλείο με το οποίο η σύγχρονη τεχνολογία διαμορφώνει τον κόσμο που ξέρουμε, ζούμε και χρησιμοποιούμε. Φυσικό επόμενο είναι, λοιπόν, οι αλγόριθμοι να βρίσκουν εφαρμογή και στην τέχνη. Πίνακες ζωγραφικής, μουσικά κομμάτια, κινούμενα σχέδια, ταινίες, γλυπτά, ηλεκτρονικά παιχνίδια, θέατρο και πολλά άλλα σήμερα, εμπεριέχουν σε κάποια εφαρμογή τους κάποιο αλγόριθμο. Φαίνεται δηλαδή να βιώνουμε «μια επανάσταση» στην τέχνη αντίστοιχη με αυτή του ιμπρεσιονισμού ή του αφηρημένου εξπρεσιονισμού καθώς η τεχνητή νοημοσύνη η οποία αποτελεί ένα καλά συντονισμένο σύστημα αλγορίθμων, συμβάλλει στην δημιουργία και τη διάδοση κάθε μορφής τέχνης. Με όλα αυτά στο καλλιτεχνικό και τεχνολογικό προσκήνιο, εμείς οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ Βόλου, αφού αποσαφηνίσουμε την έννοια του αλγόριθμου, εστιάζοντας στα εικαστικά και στη μουσική θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε κάποιες από τις εφαρμογές των αλγορίθμων στην τέχνη και τους τρόπους με τους οποίους αυτοί την επηρεάζουν. Τέλος, καταθέτουμε τους προβληματισμούς μας για το τι μπορεί να περιμένει κανείς σε ένα μέλλον που αναμφισβήτητα μας επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις όσον αφορά την τεχνολογία και… τις «εξελιγμένες» τέχνες.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: αλγόριθμος, εφαρμογές, τέχνη, τεχνητή νοημοσύνη, εικαστικά, μουσική, επιρροή, μέλλον