29-11-2021 έως 4-12-2021 Μια εβδομάδα επικοινωνίας, συνεργασίας και δράσης στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+
Μέσα στις ιδιαίτερες συνθήκες της Πανδημίας, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη διακρατική, μαθησιακή δραστηριότητα των σχολείων της Γερμανίας, Πολωνίας, Φιλλανδίας και Ελλάδας , στην Ελλάδα από τις 29-11-2021 έως τις 4-12-2021, υλοποιώντας το σχέδιο Erasmus+ με θέμα: “Together in Europe for a sustainable future”.
Οι μαθητές και εκπαιδευτικοί των σχολείων:
Couven Gymnasium, Aachen, Germany,
Petajaveden ylaaste, Petajavesi, Finland,
I Liceum Ogolnoksztalcace im.Juliusza, Slowackiego w Czestochowie, Czestochowa, Poland
1o Geniko Lykeio Volou, Volos, Greece ξεκίνησαν το πρόγραμμα δράσεων τους με πολιτιστικό και περιβαλλοντικό περιεχόμενο στην Αθήνα, όπου συναντήθηκαν στις 29-11-2021.
Κατά την διάρκεια του διημέρου πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στο μουσείο και στον αρχαιολογικό της χώρο της Ακρόπολης. Μαθητές και εκπαιδευτικοί περιηγήθηκαν στο Μοναστηράκι, εξερεύνησαν τους δρόμους της πόλης περνώντας μέσα από τις κεντρικές πλατείες και θαύμασαν ιδιαίτερα την αρχιτεκτονική της Πλάκας.
Επισκέφθηκαν το «πράσινο» πολιτιστικό κέντρο του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Έγινε περιήγηση στις εγκαταστάσεις του και συζήτηση για την οικολογική σημασία του έργου, περίπατος στα μονοπάτια του μεσογειακού κήπου, όπου τα μέλη του προγράμματος είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα.
Το ίδρυμα(https://www.snfcc.org/en) αξιοποιεί τις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας με τα πολυάριθμα ηλιακά πάνελ και αποτελεί πρότυπο περιβαλλοντικής βιωσιμότητας σε τρία επίπεδα: σχεδίαση & κατασκευή, λειτουργία, αποτύπωμα στο τοπικό οικοσύστημα. Οι πρωτοβουλίες ενεργειακής αποδοτικότητας του ΚΠΙΣΝ οδηγούν στην κατά 40% μείωση της ενέργειας σε σχέση με το τι θα κατανάλωνε ένα παρόμοιο κτιριακό συγκρότημα χωρίς την εφαρμογή τους. Tα έξυπνα συστήματα θέρμανσης, κλιματισμού, φωτισμού έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να εξοικονομούν ενέργεια. Μαθητές και εκαπιδευτικοί ενημερώθηκαν και συζήτησαν για τη σημασία των “πράσινων κτιρίων¨” και της “πράσινης οικονομίας”, η οποία βασίζεται στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την περιβαλλοντική φιλικότητα της παραγωγής.
Το πρόγραμμα συνεχίστηκε στον Βόλο με περιηγήσεις, επισκέψεις αλλά και εργασίες στο σχολείο.
Τις ημέρες φιλοξενίας των εταιρικών σχολείων στο Βόλο, οι μαθητές των σχολείων εργάστηκαν και συζήτησαν για το πώς οι κλιματικές αλλαγές επηρεάζουν τις χώρες της Ευρώπης, για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που χρησιμοποιούνται στις Ευρωπαϊκές χώρες και για τα οφέλη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (πώς βελτιώνουν την υγεία, το περιβάλλον και την οικονομία)
Τις συνέπειες των κλιματικών αλλαγών στην χώρα μας παρουσίασαν οι μαθητές: Λύκας Μάριος, Τσάμης Γεώργιος και Χατζηγιάννης Γρηγόρης.
https://drive.google.com/file/d/13z4ZLKdpxWcRS16ABa6YGwDDy4tST8U2/view?usp=sharing
https://youtu.be/dNGA1HwlUk0 Το video αποτελεί μια σύντομη παρουσίαση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής στην Ελλάδα.
Οι μαθητές/τριες: Σαράτσης Ηλίας, Μπέκου Έλενα, Γραμματικού Λυδία, Ζουμπούλη Κωνσταντίνα, Καραρρήγας Άγγελος, Αγόρου Φιλιππία πραγματοποίησαν έρευνα σχετικά με την στάση της ελληνικής κοινότητας απέναντι στην κλιματική αλλαγή. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσίασαν στο πλαίσιο των εργασιών στο σχολείο. Την έρευνα μπορείτε να την βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://drive.google.com/file/d/1FR54BbuaXPaz7uheAL6HIzERBLgEuZGu/view?usp=sharing
Οι μαθητές /τριες : Ανδρέου Ιωάννης, Βαράκης Άγγελος, Μαναρίδης Στέλιος, Ντούρο Κλάους, Ιορντάνοβα Ιωάννα παρουσίασαν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που χρησιμοποιούνται στην χώρα μας . Την παρουσίαση τους μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο: https://drive.google.com/file/d/1CFr6jWUsOrjbjXJhJplSCNEvM1K7CpeH/view?usp=sharing
Το πρόγραμμα δράσεων της εβδομάδας
https://drive.google.com/file/d/1117bQURfsIr0MmrcHtf718hlufRBVI8d/view?usp=sharing

Η βιβλιοθήκη στο Πολιτιστικό Κέντρο Σταύρος Νιάρχος πολιτιστικό κέντρο Σταύρος Νιάρχος
Η επίσκεψη μας στο΄ Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος



στο φωτοβολταϊκό πάρκο


Η περιήγηση στη λίμνη Κάρλα
Οι μαθητές με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το πρόγραμμα επισκέφτηκαν την λίμνη Κάρλα, περπάτησαν στην περιοχή και συζήτησαν για την πανίδα και χλωρίδα της περιοχής. Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το Μουσείο του Λιμναίου πολιτισμού της Κάρλας στο χωριό Κανάλια, όπου άκουσαν την ιστορία της περιοχής, συζήτησαν για την κοινωνική οργάνωση και την καθημερινή ζωή των ψαράδων των παρακάρλιων χωριών, το πώς η Πολιτεία αποξήραινοντας τη λίμνη μαζί με τα νερά της στράγγισε και τη ζωή σ΄ αυτή.
Η λίμνη Κάρλα αποτελεί διαχρονικά ένα σημείο συνάντησης του ανθρώπου με το υγρό στοιχείο, διαμορφώνοντας ένα πολιτιστικό τοπίο σε διαλεκτική σχέση με το φυσικό περιβάλλον. Στα νερά της άκμασε ένας ιδιότυπος, σχεδόν πρωτόγονος λιμναίος πολιτισμός του οποίου η αρχή χάνεται στα βάθη των αιώνων. Αναφέρεται από τον Όμηρο, τον Πίνδαρο, τον Βιργίλιο, τον Στράβωνα και πολλούς περιηγητές νεότερων χρόνων.
Η αποξήρανση της άρχισε στο τέλος Αυγούστου του 1962 και ήταν από τα σημαντικότερα έργα για την ανάπτυξη της ελληνικής γεωργίας. Αποδόθηκαν 80.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης στους αγρότες της Θεσσαλίας, σε μία εποχή που η ελληνική γεωργία πραγματοποιούσε τα πρώτα βήματά της προς την εκβιομηχάνιση αλλά και την αντιμετώπιση του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού. Ωστόσο, διαπιστώθηκε ότι οι επιπτώσεις στο οικοσύστημα της περιοχής ήταν μεγαλύτερες από το όφελος που προσέφερε η αποξήρανσή της. Έτσι, άρχισε η προσπάθεια για αναδημιουργία της λίμνης.

dav dav
Οι εργασίες στο σχολείο Οι εργασίες στο σχολείο Οι μαθητές παρουσιάζουν τις εργασίες τους Η επίσκεψη στην Κάρλα Στο μουσείο λιμναίου πολιτισμού της Κάρλας Η επίσκεψή μας στο μουσείο του λιμναίου πολιτισμού της Κάρλας Μουσείο λιμναίου πολιτισμού Κάρλας
Η επίσκεψη στα Μετέωρα

